Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Hastigt & lustigt!

Kategori: Ishockey

 
I brist på hockeyunderhållning i allmänhet, och i synnerhet då i Nyköping
så hamnade jag hastigt och lustigt i Scania-rinken, Södertälje.
Super-Elitmatch för J20 mellan SSK och Karlskrona med,
visade det sig, inte mindre än 4 spelare med Nyköpingsförflutet, 2 i varje lag.
För er som har koll på hockeyhistorien i Nyköping, känns dem igen??
  
 
 
 
 
 
  
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hemmalaget vann, 5-2, och för första gången på länge var det kul att fota sport igen.
Häpp!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Härligt, hockeyaction! Jag har inte närmat mig någon rink ännu denna säsong men det kommer nog. In i mörkret i Rosvallas lilla ishall... (Men ryktet går att de snart ska få nya lysrör i det taket.) Jag kan tro att det är hyfsat bra belysning i Scaniarinken även om nivån på ishockeyn tyvärr sjunkit där.

    Än så länge har jag inte känt någon svacka i sportfotograferandet. Kanske lite mätt på fotboll efter en lång utomhussäsong, men det hör till. :-)

    2015-11-02 | 22:24:06
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: