Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Ett vårtecken, sjätte och sista delen

Kategori: Ishockey

 
Säsongens sista hockeyinlägg är det återuppståndna team-99 som inte lyckades
upprepa förra årets seger utan fick se sig besegrade i finalen av Vita Hästen.
Ett snabbt ihop-plockat lag med delvis Nyköpingskillar tog vara på chansen och blev trea.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Tack för säsongen 2014-2015!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Hans säger:

    Fartfyllt! Kul att se! Bra fångat!
    Egentligen skulle sonens lag varit med men...

    Svar: Tack för dom orden.Ja det var synd att de inte var med, det var ju sista chansen...
    Jimmy Steen

    2015-04-28 | 09:40:14
  • Lasse Jansson säger:

    Välfyllt galleri denna gång! Massor av action och påfallande ofta är pucken fullt synlig i de intressanta situationerna. Bra!

    Jaha, nu är ishockeysäsongen definitivt över för denna gång. Vad blir det nu? Allmän sportkoll eller? Tyvärr har väl Nyköping inget seniorlag i baseboll i år men å andra sidan spelas det på ungdomsnivå, vad jag förstått. Du gillar ju den sporten, menar jag. :-)

    Vi ses kanske vid sidan av någon fotbollsplan? Eller på rally (även om det är oerhört osannolikt med tanke på hur utspridd en rallytävling är).

    Svar: Hej Lasse! Jo det blev ett ganska fartfyllt inlägg, får vara nöjd.Men nu är säsongen slut och jag känner precis som i höstas när basebollen tog slut, en mättnad då jag fotat i stort sett allt och lite till under 4 säsonger. Har testat alla vinklar och idéer jag haft och tycker inte jag kommer längre. Ska bli skönt utan baseboll i sommar, återstår att se hur det känns inför hockeyn till hösten...
    Har noterat en del sportevent i kalendern för sommaren, men känner att jag kommer att sålla ganska rejält och bara göra det som känns kul för stunden och lite utmanande, alltså inga större utsvävningar som det känns.
    Men vi lär nog synas ändå där man minst anar det, ser fram emot att gå o titta på lokal idrott denna sommar, alltså utan kamera, för det har det varit dåligt med de senaste åren... Vi syns!!
    Jimmy Steen

    2015-04-29 | 16:53:43
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: