Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Om man vill...

Kategori: Ishockey

 
...så går det!
 
 

Den som känner mig vet att om jag åtagit mig ett uppdrag så ger jag 100%.
Tyvärr så utgår jag alltid ifrån att andra också ger 100% i en sån situation
vilket inte alltid är fallet, och det har på senare år betytt att jag ofta inte blir
så långvarig i de fall jag har klivit in i ett engagemang.  Tyvärr...
 
Även om jag själv för närvarande står utanför alla tidigare fritidsaktiviteter,
så betyder ju inte det att jag inte bryr mig eller följer med, tvärtom.
Därför blir jag så glad när man träffar på människor, unga människor som
verkligen har samma värdering runt det här med seriositet och engagemang som jag!
 
Detta blogginlägg handlar om en sådan person som i söndags debuterade
på linjen i division ett i ishockey, 17 år gammal. 
En lysande debut, men det var ingen överraskning,
och det var ingen slump som tog honom dit, tvärtom.
Det var definitivt inte början till slutet, utan det var bara slutet av början... 
 
 
 
     
 
     
 
     
 

Seriositet!                                
       Engagemang!
                                           Respekt!
 
 
 

Kommentarer

  • Linus på Linjen säger:

    Star in stripes! Man kan inte bara annat än mysa när man ser detta fantastiska bildspel!

    2013-11-18 | 23:25:13
  • Lasse Jansson säger:

    Ett mycket bra inlägg Jimmy! Inte bara för bildernas kvalité utan för att du valt att göra en personlig betraktelse och följt en persons förehavanden. Dina ord knyter ihop det hela riktigt, riktigt bra!

    Svar: Tack för dom orden, jag var lite osäker på om det skulle framstå som lite för djupt men då kanske det var begripligt, så skönt. Att vara på hockey med kameran utan att följa matchen i första hand var faktiskt svårare än jag trodde. Tur att man själv är gammal domare så man vet ungefär vad som brukar hända... ;-)
    Jimmy Steen

    2013-11-19 | 09:38:11
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com
  • Andreas säger:

    Jimmy- det heter inte gammal domare, låter snyggare med erfaren domare!

    Svar: Ahh, du har rätt - gammal erfaren domare... ;-)
    Jimmy Steen

    2013-11-21 | 22:55:45

Kommentera inlägget här: