Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Jultraditioner!

Kategori: Bandy

 
Tänker inte på skinkan eller Kalle Anka då, utan givetvis på annandagsbandyn.
För fjärde året på raken så styrde jag Kosa(n) mot Katrineholm för att i år se hemmalaget 
i egenskap av serieledare mot serietvåan Finspång.
Det blev en tight tillställning som slutade 5-5 och Katrineholm får alltså fira nyår
som fortsatta serieledare.
 
Förutom lite frisk luft och folkfest (1479 åskådare, fri entré) så stod ett test på programmet.
Efter en lång höst av väntan på Nikons senaste mästerverk (D850) så dök den
äntligen upp dagarna före jul.
Den fick följa med för fullskaletest och för att skoja till det lite extra så fick även mitt äldsta
kamerahus (D2Hs) följa med som jämförelse. 2005 mot 2017 alltså,
eller om man så vill 4MP mot 45,7 MP...
Det funkade så länge ljuset var skapligt, men visst är handhavandet bättre på en modern kamera.
Samt möjligheten att dra up ISO-talet till 12800 mot som mest 800 på gamlingen.
Dock, 8 bilder i kollaget nedan är tagna med den 12 år gamla D2Hs, kan du se vilka?
 
Pausunderhållningen stod Bandykul för. Återväxten verkar vara tryggad även om svaret på
frågan i intervjun efter uppvisningsmatchen var att de skulle spela ishockey på jullovet... ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Katrineholms firande efter 4-2 dokumenterades av Katrineholmskurirens Rikard Törnhjelm.
Och Bandylasse förstås... :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Spelande tränaren i Finspång, Daniel Lehnbom. Moderklubb Oxelösunds IK men har även
spelat i bland annat Sandviken och Motala tidigare. Och varit proffs i Ryssland.
Och spelat ishockey i NH90! :-)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Skitbra Jimmy! Och nu är jag Bandylasse, också... ;-)

    Ljuset i slutet av första halvlek blev nästan "magiskt". Solen höll nästan på att bryta igenom och gav ett kontrastrikare och distinktare ljus. Tyvärr rullade mörka moln in över Katrineholm lagom till andra halvlek då också solen var på väg ner så det blev inte jättebra förutsättningar för fotografering under andra halvlek.

    Jag MÅSTE lära mig att inte andas på kamerans sökare när jag inte håller kameran till ögat. Igår hade jag imma i sökaren VARJE gång jag satte den till ögat. Funkar när det är varmt ute men inte lika bra när det är svalare utomhustemperaturer.

    Jag hittar någon enstaka bild i ditt urval som är från exakt samma situation som jag lyckats fånga. Kul att se dina bilder och konstatera att vi i huvudsak fått med helt olika saker. Jag lär mig mycket genom att kolla på hur andra tolkar och utför sin sportfotografering. Tack!

    2017-12-27 | 11:44:12
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: