Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Gasfötter

Kategori: Motorsport

 
Efter några pandemi-år samt några år där jag stod över Gästabudstrofén så var
man tillbaka i den sörmländska myllan efter inte bara ett- utan två bra tips om var
det skulle hända nånting. För några av mina senaste rallyn innan detta var bedrövligt
tråkiga med inte så mycket som en bredsladd, men denna gången blev det helt OK.
 
Vill ju inte att det ska vara ett skrotupplag på platsen som det var på mitt första
rally 2011 (kommer att återkomma till den drabbningen...), men lite "incidenter"
hör väl till, som 2012 där det hände grejer, men där alla tog sig därifrån själva.
 
Nåväl, kvällen innan tävlingen så testade jag SS2 och SS3 som var de tips jag 
hade fått och valde SS2 trots att den var mer otillgänglig. Med facit i hand så
hände ungefär lika mycket på de två ställena så mitt val var väl OK då.
Valde att röra mig efter banan några km framåt från ursprungsplatsen för att
få lite variation av bilderna och kom till ett ställe där det var lite händelser i alla
fall även om jag missade bilen som gick rakt igenom elstängslet och in i hagen...
Åkte banan en stund efter tävlingen också och kan konstatera att det hade hänt
en hel del dramatiska saker, men inget i närheten av där jag varit. Såklart.
 
Nåväl, håll tillgodo, och kolla gärna på några alternativa "rallybilder" här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: