Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

SM-veckan - vattenspel

Kategori: Vattensport

 
För sex år sedan, i juli 2016, så styrde jag kosan söderut för två endags-
expeditioner i det som var min första SM-vecka, sommarupplagan.
Den gången var det överkomliga sju mil till Norrköping, men i år blev det
några mil till då det denna gången var Linköping som var värdstad.
En snabbkoll i schemat visade att det dock bara var lördagen med mest
intressanta sporter (för mig) och så fick det bli, iväg for jag...
 
Första inlägget handlar om tre sporter men bara två av dem har
visats förr här på Strikeout.
 
 
På den konstgjorda Wakeboard-banan, alltså där de åkande dras fram av en 
lina som löper uppe i luften, så fick de tävlande göra olika trick på olika redskap
förankrade i Kinda kanal som är det formella namnet på denna delen av Stångån.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som oftast när jag är ute på spontan-fotografering så har jag liten eller ingen
koll på vilka som tävlar, och så även här, förutom att det var damklassen... 😆
 
 
 
Från den norra stranden av Kinda kanal så vinklade jag sedan kameran något söderut,
och vad hittade vi då där? Jo arenorna för kanotpolo och beachvattenpolo.
Efter en promenad runt så blev det några minuter av, först beachvattenpolo...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...och efter det några enstaka från kanotpolomatchen bredvid...
 
 
 
 
 På återseende med fler bilder och sporter från SM-veckan!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: