Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

SM-veckan - Fallskärmshoppning

Kategori: Blandade utesporter

 
På Himmelstalundsfältets norra del, och i luftrummet ovanför tävlades det i
fallskärmshoppningens precisionsgren. Helt enkelt att från 1000 meter landa
så nära mitten på målmattan som möjligt. Kanske hyfsat lätt när det är bra
förhållanden, men i detta fallet var blåsten ett stort bekymmer med ett antal
uppehåll och omhoppningar för att få någorlunda bra och rättvisa förhållanden.
 
Fotomässigt lite lurigt på förhand, men är ganska nöjd med variationen
och motiven, så håll tillgodo. Imorgon är vi tillbaka i vattnet igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Klockrent! Bra bilder och framförallt gillar jag bilderna där fallskärmshopparna precis lämnar flygplanet samt den bilden där en hoppare syns med månen till höger i bild.

    Nej, det skulle jag ALDRIG våga. Men kudos till de som hoppar från ett flygplan uppe i skyn.

    Svar: Vi är helt överens Lasse, inte en chans att jag ens skulle tänka tanken på att kasta mig ut på detta viset. Faktum är att jag blev yrskallig till och med när jag låg på rygg med långt tele riktat mot världsrymden, hur borde det då inte vara tvärtom, usch.
    Jimmy Steen

    2016-07-14 | 20:11:39
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.se

Kommentera inlägget här: