Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Perfekta förutsättningar!

Kategori: Fotboll

 
Inte mycket fotboll här på Strikeout denna säsongen, men nu i slutklämmen är det dags.
Bissarnas höstcuper brukar innebära svinkalla stunder på Rosvalla men den här
helgen är förutsättningarna nästan perfekta.
Visserligen kallt men överkomligt, ingen blåst att tala om och mörkt!
Jag älskar mörkret i bakgrunden och när ljuset är fullt pådraget så kan det bli riktigt bra.
 
Fotbollen som sådan är U15 med 8 lag, här ser vi NBIS mot Rönninge/Salem som slutade 6-3:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Senhöst och fotbollsfotografering, funkade ju toppenbra för dig! Jag har erfarenhet av fullt ljus på KGC en gång. När den matchen spelades var ljuset hyfsat även för mina halvsunkiga fotogrejor. Däremot spelades det parallellt på KGB och där var ljuset möjligtvis halvtänt (kanske) och det var lika mörkt som i en kolgruva... (Tydligen finns det mer elektricitet till Bissarnas pojkspelare än de matcher jag brukar titta på.)

    Jag håller med dig fullt ut att det blir snyggt med elljuset och den mörka bakgrunden. Störande moment försvinner i dunklet och de belysta spelarna framträder snyggt. Bra jobbat!

    Svar: Hej Lasse! Bissarna har sagt till att man vill ha "helljus" på under sina cuper och så har det blivit. Jag tycker inte att man ska behöva det utan alltid få helljus på matcher men det verkar svårt. Läckert är det i alla fall på bild, ska testa fler gånger, säsongen är ju inte slut ännu... :-)
    Jimmy Steen

    2014-10-19 | 21:43:35
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: