Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Fredags-sex

Kategori: Fotboll

 
Andra resan i Södermanlands sydöstra fotbollsmylla gick till Stigtomta,
som på fredagen mötte Gnesta FF i herr-sexan.
En målsnål tillställning på en arena som badade i kvällssol.
 
Min egentligen enda knytning till denna plats tidigare är från sommaren 1993.
Jag var lagledare i NBIS team-80, och seriepremiären var borta mot just Stigtomta.
Hemmalaget hade missat att man när man börjar spela 11-manna, alltså det året,
så ska man gå från bollstorlek 4 till 5, d.v.s. en storlek större.
Matchen spelades med den mindre, lättare bollen, och slutade 1-1.
Det enda vi kom ihåg efteråt var dock de 15-talet skotten som gick, just det.
Över!
 
        
 
        
 
     
 
    
 
     
 
 
 
 
På återseende!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Jaha, du var på min hemmaplan och jag dissade hela tillställningen!? Tanken att cykla ner fanns i 5 sekunder men jag valde en långpromenad istället. Det brukar bli en herrmatch om året hemma i Stigtomta men jag väntar nog lite till. Tydligen. Hoppas du trivdes i gröngräset. Jag var där med flicklaget både i måndags och onsdags kväll. Men då för träning, inte fotografering. :-)

    Svar: Tur att du inte kom dit för det var fullsatt!! Skämt åsido, en helt OK match och halvmysigt åtminstone i gräset, och ett fantastiskt kvällsljus tills det var 10 min. kvar.En av mina bättre idéer att fara runt såhär, inte för bilderna för dom är ju ganska basic, men kul att se hur det kan se ut på en riktig idrottsplats...
    Jimmy Steen

    2014-05-11 | 01:16:18
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: