Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

JSM 2016, del 4

Kategori: Ishockey

 
Sista inlägget från årets JSM blir då helt logiskt J20 som även i år bjöd på hockey av högsta klass.
Resultaten under helgen blev såhär till slut:
 
Semi 1:   Skellefteå - Rögle   4-3   sd
Semi 2:   Djurgården AIK   4-2
Bronsmatch:   AIK - Rögle   4-5
Finalmatch:   Skellefteå - Djurgården   2-4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Därmed stänger vi JSM 2016 även här på Strikeout.
På återseende!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Tack!

    Jag har med stort nöje tagit del av varje bild du redovisat från J-SM. Ett heltäckande material med härlig hockey-action. Jag slås av hur många bilder du lyckats ta där pucken finns i målvakternas absoluta närhet. Bra, den tajmingen är inte självklar att lyckas med.

    Inför denna tävlingshelg valde jag att inte söka ackreditering för att bevaka. På något sätt misstänkte jag att jag inte skulle ha kunnat tillföra något utöver det bl.a. de dokumenterat. Jag hade rätt, jag hade definitivt inte kunnat bidra med något bättre/mer heltäckande eller annorlunda än det som visats. Kudos!

    Svar: Tack Lasse!Efter 5 dagar och 12 matcher så känns det bra att höra att du gillar bilderna!
    Är själv nöjd, även om det känns lite som att det blev lite mycket. Ytterligare ett 50-tal bilder med inriktning på arrangemanget finns nu i föreningens ägor och då jag inte tar så mycket bilder på sånt normalt sett så var det en liten knorr att prova det för egen del. Nu har vi ungdomscuper med slut den 1/5 (!), och efter det så ska jag inte fota hockey på läääänge! ;-)
    Vi kanske syns på nån gärdsgårds-arena senare i vår?
    Mvh Jimmy
    Jimmy Steen

    2016-04-03 | 21:03:03
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: