Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Sladdbarn

Kategori: Motorsport


På lördagen var det åter dags för rallyklassikern Gästabudstrofén.
Sträckorna 1 & 2 kördes i Björkviks-trakten, 3 & 4 i närheten av Nävsjön och den sjätte
och sista gick av stapeln i anslutning till tävlingshögkvarteret vid Björshultsbanan.
Själv valde jag att besöka sista tredjedelen av SS5 som i år gick i slinga
från Nävekvarnsvägen mot Koppartorp och sedan tillbaka mot Nävekvarn igen.
 
Min tur har skiftat med åren gällande action, för visst vill man väl gärna se
liiite dikeskänning och incidenter utan att för den skull önska någon något illa.
2011 och 2012 hade jag verkligen flyt med massor av dramatik medan
det förra året inte hände någonting åt det hållet.
Tyvärr så fortsatte den (o)turen även i år...
 
Detta innebär ju dock att man får träna på att vara kreativ som fotograf,
och försöka få till lite fartkänsla och variation så att folk orkar
att titta igenom alla bilderna åtminstone en gång innan man tröttnar.
Tror att det lyckades.
Eller??
 
Slutsegraren Eric Johansson från rallymetropolen Vrena.
 
Och sedan dagens äldsta team, en Ford Anglia från 1960, o förare Jårs Damberg  från 1933...
 
Och lite okommenterade bilder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Avslutar med att bifoga ytterligare några länkar,
först till Lokalsportens egen Rally-Lasse(!) i inte bara ett, utan två inlägg!
Desssutom till en foto-rookie med nybörjartur, så länge det nu varar, Anton... ;-)
En hel del bilder även i lokaltidningen sn.se  men dom envisas oftast med att
man ska logga in, så bli inte förvånad om den länken inte funkar.
 
 
Den 16e augusti arrangeras det rallysprint i trakten,
då kanske det blir mer rally här på Strikeout!?
 
 
På återseende!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Tack för länkningarna Jimmy!

    Du har tagit väldigt mycket mer kreativa bilder än vad jag lyckats åstadkomma. Du har även haft några bilar framför dig som kommit ut ur kurvtagningen i bredaste laget... så lite action finns det banne mig! Bra jobbat! Jag led väldigt av allt damm denna gång, effektfullt javisst, men också en aning läskigt med tanke på kamerornas välmående.

    Hugo Leijons bilder hade en viss konstnärlighet som jag uppskattar. Nu tog jag med mig vidvinkeln men ville liksom inte lägga mig i diket och chansa...

    Det är hur som helst KUL att fota rally! :-)

    2014-07-07 | 15:32:33
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: