Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Premiär!

Kategori: Motorsport

 
Ja inte fotas det speciellt mycket nuförtiden...
Kommer liksom inte till när det gäller då de där timmarna vid datorn absolut inte lockar längre.
Och så känns det som jag har testat att fota det mesta, eller har jag det...?
 
 
Ett ställe som jag hittills bara besökt när det gäller bilskrotning och att kasta grejer
är Björshult, det har liksom aldrig blivit av att åka dit trots en levande motorförening i 
SMK Nyköping med återkommande tävlingar framförallt i folkrace och rallycross.
I lördags var det dock dags, men inte för folkrace, utan...crosskart!!
Svenska cupen i denna fartfyllda sport gästade stan, och jag var där i blåsten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Crosskart-Lasse var också där och fotade, betydligt mer rutinerad och van vid denna arena,
han hade tagit plats på innerplan vilket var mycket klokt,
mina bilder blev lite väl mycket snett ovanifrån...
Men nästa gång så ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse%20Jansson säger:

    Tack för att jag bokstavligen fick vara med i ett hörn! Crosskart var verkligen en fartfylld upplevelse, rackarns vad de tryckte på och flängde fram på banan.

    Helt klart är det att föredra att fotografera i jämnhöjd med fordonen och på Björshultsbanan finns det väl inte några alternativ annat än att vara på innerplanen. Denna gång krävdes det lite smidighet och kontakt med rätt personer, vilket jag fick fantastiskt bra hjälp med, och jag är tacksam för möjligheten.

    Det dammade inte i början av förmiddagen men naturligtvis torkade det upp på banan och som vanligt tuggade jag sand innan jag kom iväg från motorsporttävlingen.

    2018-10-07 | 21:16:48
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: