Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

SM-veckan - Streetbasket

Kategori: Blandade utesporter

 
Mitt på Tyska torget spelades det streetbasket under lördagskvällen när jag gick förbi.
Då jag inte är särskilt frälst i basket tänkte jag inte bli där nån längre stund, men street-varianten
kändes faktiskt mer okej än den "riktiga" som spelas mot två korgar.
 
För dem som inte kollat på TV-sändningarna eller sett detta förut så innebär streetbasket
att man spelar mot en korg där man växlar bollinnehav efter gjord poäng eller
erövrar bollen under spelet. Matcherna jag såg var damernas semifinaler där
det vitklädda Norrköpingslaget Dolphins till slut tog hem titeln.
 
Matcherna jag fotade sändes på TV. Så om ni såg nån ung, snygg, smal och välklädd
fotograf som smög omkring och fotade i bakgrunden, så var det inte jag! ;-)
Håll tillgodo med lite streetbasket i motljus, i morgon kommer en annan höjdarsport...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: