Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

SM-veckan - Bågskytte

Kategori: Blandade utesporter

 
Högsommar (den svenska varianten).
Arbetsvecka (3 till...)
Sommarstängt/uppehåll på de flesta ställen.
Då fick jag idén att besöka Norrköping då de arrangerar SM-veckan i år.
 
SM-veckan är ju en samling mindre och för all del udda sporter som slagit sig samman
för att tillsammans hitta en ny och större publik under en vecka där det spelas/tävlas om
SM-medaljer på olika ställen och spelplatser, denna gången i Norrköping alltså.
 
Jag tog fram schemat och ringade in lördagseftermiddagen och gav mig av, dock helt utan
förhoppningar då detta var i det närmaste oplanerat och ej påläst över huvud taget.
Men, det visade sig ju vara ganska gemytligt, så var inte hemma förrän sent på lördagskvällen.
Och inte nog med det, det kändes så pass intressant att även söndagen blev i SM-veckans tecken,
så det kommer att bli lite inlägg under den kommande veckan, med en blandning av sporter man
inte hade nån större koll på, så välkommen åter framöver.
 
Första inlägget utspelar sig på södra delen av Himmelstalundsfältet där det stod bågskyttetavlor i
långa rader, och på lördagen avgjordes lagtävlingarna där Nyköpingslaget Stenbro BS vann
finalen senare på kvällen i grenen Recurve. Framgången för Stenbro BS fortsatte på söndagen,
men då var jag på andra sidan Motala Ström....
Bågskytte - sporten där campingmössa är en viktig del av utrustningen!
Håll tillgodo!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Så snygg bokeh på tavlorna som är i oskärpa! Ok, det var en liten detalj i det stora hela som jag inte kunde låta bli att notera.

    Det blev trevliga bilder från en ganska stillastående sport. Jag tycker du löste detta bra med detaljbilder för att variera och berätta.

    Sedan kan jag ju tycka att huvudbonaderna på de tävlande är förskräckliga, man skulle kunna tro att de är golfare (som också helt saknar självinsikt då de ställer sig framför spegeln innan en runda).

    Jag gav mig ut på spontanbesök under fredagskvällen när Hampus Lithén lyfte tungt under SM-veckan. Även detta är en stillastående sport. Nackdelen med den bevakningen var det nästintill obefintliga ljuset inne i Sporthallen vid Centralbadet. Jag förvånades över hur dålig belysning det var.

    SM-veckan är ett fullständigt eldorado för oss som är både sport- och fotointresserade. Även jag jobbar under denna period men annars skulle jag nog ha farit som en vettvilling mellan arrangemangen (utan att kanske lyckas fånga något av värde...) För mig blev det en rejäl kraftsamling med fokus på rugbyn (som är en av de trevligaste sporterna jag hittills stött på i fotosammanhang). Mycket påminner om fotboll när det gäller avstånd och rörelser men det händer typ 500% mer under en rugbymatch än en fotbollsmatch (trots att den ena är 2x7 minuter och den andra 2x45 minuter).

    Jag ser fram emot dina kommande bilder!

    Bildbyrån (där säkert bl.a. Peter Holgersson är medskyldig) har levererat mängder av härliga sportbilder från SM-veckan. Jag följer det flödet på Instagram men det kanske presenteras även på Facebook. Kan rekommenderas som inspiration :-)

    Svar: Har kollat igenom dina rugby-bilder ett par gånger och kan konstatera att det hände grejer där, minst sagt! Det blir att testa den sporten om tillfälle ges någon gång i framtiden.Jag började själv med att visa med den minst actionfyllda sporten jag sprang på under helgen, så lite mer fart blir det i de kommande inläggen. Nackdelen med att springa runt på en massa ställen är ju dock att det blev mycket bilder, så jag kommer att roa mig med redigering de närmaste kvällarna. Dock nytt inlägg redan ikväll, i en sport jag visat förut, fast i en mer ström miljö denna gången... ;-)
    Jimmy Steen

    2016-07-11 | 09:56:22
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.se

Kommentera inlägget här: