Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Som TV-pucken...

Kategori: Handboll

 
...fast utan TV. Eller puck.
Sverigecupen i handboll för andra året på raken på Rosvalla
där landets U15-flickor och -pojkar gör upp om mästartiteln.
Som vanligt när jag är på plats, inget sammanhang utan bara alldeles
för många action-bilder, varav några ur en relaxande foto-vinkel...
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Två liter mjölk och en limpa!
 
 
 
 
 
 
Den bild jag är mest nöjd med, en het kandidat till november-tävlingen på Fotosidan...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Jag gillar verkligen bilderna tagna från en högre utgångspunkt! Som vanligt välexponerade inomhusbilder från dig och de innehåller mycket handbollsgodis.

    De 15-åriga ungdomarna är generellt mycket välutbildade och duktiga. Jag blir imponerad över vad de bjuder på, nivån är hög.

    Snacka om intensiv handbollshelg. 37 lag, 109 matcher. Bräcker många andra idrottsevenemang med råge. Nu var mitt eget deltagande splittrat eftersom jag hjälpte till med livesändningarna under helgen och det påverkade också möjligheten att fota obehindrat. Nu tog jag chansen att fota några få matcher när jag inte stod bakom en filmkamera.

    För egen del kommer det att mynna ut i ett blogginlägg på fotobloggen och ett blogginlägg på Lokalsporten där jag ska försöka berätta om arrangemanget som sådant (alltså inte några matchreferat). De 220 redigerade bilderna är i alla fall ute i det fria så den biten är jag glad att jag har arbetat mig igenom... :-)

    2015-11-09 | 16:30:53
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: