Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

I full fart nedåt

Kategori: Blandade utesporter

 
Rubriken skulle kunna vara en beskrivning av min fotoform de senaste månaderna
men avser de alpina tävlingar som på lördagen hölls i Ålbergabacken utanför stan.
I en stenhård isig bana där alla kom ner utan problem så blev det inte mycket snösprut
eller incidenter som är kul att få på bild, utan idag blev det bara lite "porträtt" i backen.
 
 
Inga vuxna tävlande denna gången utan ett 50-tal ungdomar mellan 5-15 år.
Helt klart finns det en framtid med många ungdomar som är aktiva!
 
 
     
 
     
 
     
 
     
 
 
     
 
     
 
     
 
      
 
 
     
 
     
 
     
 
     
 
        
 
 
God och glad!
 

 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Det blev ju toppen! Förvisso ingen lössnö som säkert varit effektfull i bilderna, och inga dramatiska vurpor. Det jag gillar med barn- och ungdomar när de idrottar är att de går in för det till 100% och helt oförställda tar sig an uppgiften. Det kan som i detta fall gälla utförsåkning men lika gärna fotboll eller någon annan fotovänlig idrott.
    Jag är också glad att vi inte stod bredvid varandra när vi fotade. Bilderna har då en tendens att bli väldigt lika. På något konstigt sätt hamnar samma aktiva i exakt samma situationer på de bilder som visas upp efteråt. Det har hänt mig några gånger då jag fotat sport och tidningens fotografer hamnat sida vid sida med mig. Kanske för att jag är rädd för att bli jämförd...?
    Hur som helst tycker jag du fick dina kanonbilder och jag är nöjd med mina från andra sidan backen (något högre upp.) Efterbehandlingen var dock mindre kul denna gång. Vitbalansen varierade beroende på var och i vilken riktning jag tog bilderna. Hade du samma erfarenhet efter gårdagen eller har du lärt dig parera detta (eftersom du trots allt varit i liknande situationer tidigare)?

    Svar: Jo, är ganska nöjd själv med resultatet, men, det här är en sport där man kommer hem med alldeles för mycket bilder med allt vad det innebär... Och att försöka variera sig är ju en utmaning, men det funkade skapligt trots att jag rörde mig högst 10 meter i backen totalt. Vad gäller vitbalans och efterarbetet så håller jag med om att det skiftade nåt enormt, men eftersom jag kör i RAW så bryr jag mig inte så mycket under själva fotandet utan fixar det i efterhand.
    Jimmy Steen

    2015-01-18 | 20:31:05
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: