Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

"El classico"

Kategori: Fotboll

 
Har fått för mig att under sommaren 2014 göra ett miniprojekt som består i att
besöka kommunens, och kanske nån  utanför också,
alla gemytliga och klassiska fotbollsarenor/anläggningar.
Då Rosvallas konstgräsplaner mest liknar en soptipp innanför stängslet numera
så är detta inte ett alternativ längre, åtminstone inte med kameran...
Även om antalet lag ständigt sjunker, och tyvärr även en och annan anläggning
också får stryka på foten så finns ett antal kvar, och det är dom som ska besökas.
Först ut blev det upphausade "El classico"-mötet mellan IFK och Harg i herrfemman.
 
 
Platsen var den klassiska av klassiska arenor,  Folkungavallen.
Ska man nu göra detta seriöst så ska man ju göra ett testprotokoll med betygsättning av
läktarfaciliteter, smakade korven gott?, mysfaktorn, matchprogrammet(?) o.s.v.   o.s.v.  
 
Det finns många som gör sånt bättre än jag, så det skiter jag i!
Ni får istället nöja er med lite matchbilder. Bara. Som vanligt.
 
Mycket nöje och på återseende!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Bilden på målvakten som kastar sig efter bollen tycker jag du ska vara extra, extra nöjd med! Den är vältajmad och bra, åtminstone i mina ögon!

    Svar: Tack Lasse. Jo den är nog den bästa hittills i ämnet. Har försökt så länge att få den vinkeln och den kan fortfarande bli bättre, så jag ger inte upp...
    Jimmy Steen

    2014-05-03 | 12:51:51
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: