Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Den sista striden - the end...

Kategori: Ishockey

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det som sedan hände i mittcirkeln är ju inte direkt sport, men ändå...
 
       
 
 
   _____________________________________________________________ 
 
 
Våren 1990 startades ishockeyklubben NH90,
och bytte så småningom namn till Nyköpings Hockey.
Den 13/4 2014 kl.18 tog historien slut via konkurs.
Min slutbild blir dock segerjublet efter 99:ornas cupseger,
i den allra allra sista matchen :
 
På återseende till hösten,
i XXXXXXXXXX XXXXXX !?
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    En riktigt stark och bra avslutningbild!

    Det finns många känslor kring hockeyklubbens konkurs. Jag håller mina tankar för mig själv. Du har dokumenterat framförallt ungdomslagens matcher mycket bra både nu och tidigare och det är säkert trist för dig att det blivit som det blivit.

    Svar: Efter 22 år som ungdomsledare i klubben i olika former så är känslorna många helt klart. Åsikterna från andra likaså vilket är fullt naturligt. Dock så hoppas jag att ungdomssidan t.o.m. kan stärkas av det som hänt. Den som lever får se, men ungdomshockeyn lever vidare, och det är det viktigaste för mig! Vad gäller hockeyfoto så har det blivit ganska mycket sånt i vinter så att ta en sommarpaus känns ganska bra faktiskt, nu är det utesporterna som gäller! Vi ses!!!
    Jimmy Steen

    2014-04-16 | 21:59:35
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: