Strike out

Nyköpingssporten i bild, och några enstaka ord...

Hålslag...

Kategori: Blandade utesporter

 
Ännu en fyndig (?) rubrik...
Ännu ett golf-inlägg.
18 hål på Ärilas västra bana.
 
Förstår nu tjusningen med att tillbringa en o annan timma på golfbanan även om det nog
inte är nåt för mig, jag har ju en annan dyr hobby som bekant...
 
 
Och pinsamt nog fick jag träningsvärk i benen och ont i fötterna efteråt,
men det säger mer om min semester hittills än om sporten golf...  ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     
 
  
 
 
 
Återigen tack till Nyköpings GK:s Alfred & Oskar för att jag fick hänga på!
 
 
 
PS:  Och så fick jag klarlagt att sporten golf inte har nånting att göra med varken
Ornitologiska föreningen, Jordbruksdepartementet eller Handikappalliansen.
Så ni vet...
:-)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Jag har inte sett särskilt många golfbilder. Tittar inte i golftidningar och har kanske inte intresset för detta sällskapsspel. Men jag måste berömma dig för framförallt motljusbilderna som jag tycker är riktigt fina. Även "putt-bilden" ur lågt perspektiv är mycket bra (där jag riktigt kan se dig ligga på greenen en decimeter från hålet...)

    Svar: Hej igen Lasse!Då har vi samma golfbakgrund kan man konstatera, har aldrig testat vare sig spel eller fota förut så det var lite spännande att försöka. Motljusbilder är väl ett "säkert kort" om man inte har så mycket andra lösningar men det blev ganska varierat totalt sett ändå tycker jag! Och med Sonys vinklingsbara skärmar samt Samyangs fisheye så räckte det med att sitta på huk för att fånga puttarna på bild, sorry om jag förstörde din bild av mig som atletisk... ;-)
    Mot nya segrar!!!

    /
    Jimmy Steen

    2013-08-21 | 10:09:16
    Bloggadress: http://fotbollslasse.blogspot.com

Kommentera inlägget här: